Tetapan Semula Menukar kontras kepada cerahMenukar kontras kepada asalMenukar kontras kepada gelapKecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
    T
    T
jata malaysia

Portal Rasmi
JABATAN PERUMAHAN NEGARA
Kementerian Pembangunan Kerajaan Tempatan

image

Soalan Lazim
 
hubungi kamiHubungi Kami
 
aduanAduan & Maklum balas
peta lamanPeta Laman
 
peta lamanAlat Kebolehcapaian
 

Bahagian Khidmat Pengurusan

Latar Belakang

Bahagian Khidmat Pengurusan (BKP) adalah salah satu bahagian di Jabatan Perumahan Negara yang mengandungi cawangan-cawangan seperti berikut:
       a. Cawangan Sumber Manusia
       b. Cawangan Pentadbiran

Objektif

Mengurus dan menyelaras pentadbiran Jabatan Perumahan Negara secara sistematik berkaitan Pengurusan Sumber Manusia, Kualiti dan Produktiviti, Pentadbiran Pejabat, Pengurusan Aset Jabatan dan Urusan Keselamatan serta Rekod.

Fungsi/Peranan

  1. Cawangan Sumber Manusia
    Menguruskan Sumber Manusia Jabatan Perumahan Negara bagi memastikan penggunaan sumber manusia digunakan secara optimum.

  2. Cawangan Pentadbiran
    Menguruskan pentadbiran Am bagi mencapai kelancaran pentadbiran Jabatan Perumahan Negara.

Aktiviti

  1. Menyelaras dan mengurus perkhidmatan kakitangan:
         a. Urusan pengisian dan perkhidmatan semua jawatan
         b. Menyelaras dan menguruskan rekod / data perkhidmatan semua kakitangan
         c. Menguruskan persaraan wajib/persaraan pilihan 

  2. Menggubal strategi, merancang, memantau dan menilai semula kajian organisasi, keperluan sumber manusia dan skim perkhidmatan di JPN selaras dengan perkembangan semasa.

  3. Mengurus dan menyelaras program latihan bagi kakitangan.

  4. Menyelaras urusan kenaikan pangkat dan penganugerahan darjah kebesaran.

  5. Menyelaras urusan berkaitan Sistem Pengurusan Maklumat Sumber Manusia (HRMIS).

  6. Menyelaras dan memantau urusan(SKT) dan Laporan Nilaian Prestasi Tahunan (LNPT). 

  7. Menyelaras urusan personel seperti tanggung kerja, cuti, kenaikan pangkat dan sebagainya. 

  8. Menyelaras keselamatan dan aduan kerosakan pejabat.

  9. Menyelaras kebersihan dan keceriaan pejabat. 

  10. Menyelia Pengurusan Aset Alih dan Pengurusan Stor Jabatan.

  11. Menetap dan mengawal selia Kenderaan Jabatan dan pergerakan pemandu.

  12. Meneliti urusan pendaftaran fail/dokumen Jabatan.

  13. Pengurusetiaan mesyuarat berkaitan Pentadbiran Am.

  14. Menguruskan hal-hal berkaitan kualiti seperti pelaksanaan Ekosistem Kondusif Sektor Awam (EKSA).

Hubungi Kami

Pengarah / Ketua Unit :


Pn. Haryati binti Yahya
(Ketua Penolong Pengarah)
Bahagian Khidmat Pengurusan
Jabatan Perumahan Negara
Kementerian Pembangunan Kerajaan Tempatan
Aras 37, No. 51, Persiaran Perdana, Presint 4,
62100 Putrajaya.

Tel        : 603 - 8891 4442/ 4441
Fax       : 603 - 8891 4482
E-mel   : bkpjpn[at]kpkt[dot]gov[dot]my


 



Kemaskini pada 2023-10-23 08:14:09 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page